پژوهشهای خارجی
یاداو[۱] در سال ۲۰۱۳ به بررسی روش های پیادهسازی روش های مدیریت ارتباط با مشتری در صنعت هتلداری پرداخت. هدف این تحقیق اجرای موفقیت آمیز بازاریابی رابطهای بود. امروزه آگاهی مشتریان در مورد قیمت، نام تجاری و رقابت در صنعت هتل ستودنی است بنابراین حمایت از وفاداری مشتریان در صنعت هتلداری یک تلاش بسیار چالش برانگیز است. در نتیجه مدیریت ارتباط با مشتری به عنوان استراتژی کسب و کار به ایجاد روابط استراتژیک با مشتریان میپردازد که پس از آن به وفاداری مشتران منجر میشود.
چانگل[۲] در سال ۲۰۱۲ به بررسی مفصل در مورد تاثیر بازاریابی رابطهای در حفظ رضایت مشتری پرداخت. نتایج بدست آمده در این تحقیق نشان میدهد که استفاده از مفهوم بازاریابی رابطهای در سازمان به حفظ ارتباط سالم با مشتری کمک میکند. میتوان با بهرهگیری از موقعیت بهتر و اعتماد به نفس بیشتر باعث حفظ مشتریان قدیمی شد. رضایت و اعتماد دو ستون اصلی سازمان می باشند و هدف شرکت ها باید وسوسه مصرف کنندگان با اتخاذ نوع خاصی از رفتار و نگرش باشد.
عبدالعالم[۳]و بسری[۴] در سال ۲۰۱۲ به بررسی رابطه بین ابعاد مدیریت ارتباط با مشتری و عملکرد هتل پرداختند. در این تحقیق به ارائه ی یک مدل مفهومی که ارتباط بین مدیریت ارتباط با مشتری و عملکرد هتل را توضیح دهد پرداخته است. در نتیجه این تحقیق نشان میدهد که بین ابعاد مدیریت ارتباط با مشتری و عملکرد هتل رابطه معنا داری وجود دارد.
آموکو[۵]، آرتور[۶] و بندو[۷]در سال ۲۰۱۲ به بررسی تأثیر موثر مدیریت ارتباط با مشتری در خرید مجدد (مورد مطالعه: هتل لاله طلایی) پرداختند. هدف این تحقیق بررسی تأثیر مدیریت ارتباط با مشتری در وفاداری مشتریان هتل لاله بوده است. برای جمعآوری اطلاعات از پرسشنامه استفاده شده که ۴۶٫۳ % پاسخ دهندگان زن و ۵۳٫۳ % پاسخ دهندگان مرد بودهاند.۹۰% مشتریان از خدمات هتل راضی بودهاند و ۸۰% از آنها مایلند دوباره از آن خدمات استفاده کنند. در نتیجه بین مدیریت ارتباط با مشتری و وفاداری مشتریان رابطه معنا دار وجود دارد.[۸]
خلاصه
[۱]-Yadav
[۲]-Chung Lo
[۳]-Abdul Alem
[۴] -Basri
[۵] -Amoako
[۶]-Arthur
[۷]-Bandoh
متن فوق تکه ای از این پایان نامه بود
برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:
متن کامل