صنعت هتلداری
تفاوت زیادی میان خدمات هتلداری و کالاهای مصرفی وجود دارد خدمات هتلداری شامل عناصر ملموس و ناملموس میشود. اغلب پس از استفاده از هتل مشتری چیزی از هتل با خود به منزل نمیبرد؛ از این رو آنچه در خاطر میماند یک تجربه کلی است؛ بنابراین خوشایندی یا ناخوشایندی خدمات همواره در ذهن مشتری میماند (هامر[۱]، ۲۰۰۸). یکی از شاخصهایی که بر صنعت هتلداری به شدت اثر گذاشته، پیشرفت فنآوری اطلاعات است. بسیاری از مسافران در اینترنت و جست و جوی هتل خود میپردازند و در این راه به نظرهای مهمانهای گذشته آن و تسهیلات هتل چه در رزرو اتاق و چه در امکانات آن توجه میکنند. از این رو موفق بودن در این بازار نیازمند استفاده و سازگاری با این شاخصها است. اگر هتلی به چنین شاخصهایی توجه نکند مشتریان بالقوه خود را از دست میدهد (هامر، ۲۰۰۸). بنابراین اینترنت تفاوت زیادی در سامانههای رزرو و پایگاه داده ایجاد کرده است. همچنین اینرنت سبب مدرن شدن و سادهسازی همکاری میان هتلها و آژانسهای مسافرتی شده است. از سوی دیگر سلیقه و خواستههای مصرفکننده نیز تغییر کرده است.
اکنون اطلاعات بیشتری در دسترس مسافران است و این امر فرصت انتخاب را برای آنها گستردهتر و آنها را سخت پسندتر کرده است. مسافرانی که هتلهای گوناگونی را آزمودهاند میدانند چه خدماتی را باید انتظار داشته باشند و از این رو حداکثر دریافت ارزش را از پولی که خرج میکنند انتظار دارند (آبی[۲]، ۱۹۸۹).
هر چه صنعت هتلداری رقابتی تر میشود، فشار برای ارائه خدمات با کیفیتتر و تسهیلات بیشتر نیز افزایش مییابد؛ بنابراین، دیگر داشتن یک هتل فقط زیبا و جذاب با پتانسیل مناسب سبب تضمین موفقیت نمیشود. نکته قابل توجه دیگر این است که مسافرتها نیز تغییر کرده و الگوی مسافران عوض شده است. پژوهشی در سال ۲۰۰۷ نشان داد، اغلب افراد، مسافرتهای کوتاهتر اما بیشتر را بر سفرهای کم اما بلند مدت ترجیح میدهند. سفرهای یک هفتهای یا کمتر از آن امروزه عادی شده است (هامر، ۲۰۰۸).
۲-۵-۱- پرسنل هتل
هر کس درون یک سازمان یا بنگاه باید برای یک هدف مشخص تلاش کند. مدیریت عالی مسؤلیت طرحهای فروش و بازاریابی مؤثر و موفق را دارند. دانش مدیر عامل، عامل مهمی در موفقیت هتل است. پرسنل فروش نیز نقش بسیار مهمی دارند؛ زیرا آنها روزانه در تماس مستقیم با مشتریان هستند و بر عقیده و نظر مشتریان درباره هتل تأثیر میگذارند(آکر[۳]، ۲۰۰۸). یک کادر فروش مشتاق با دانش مناسب درباره خدمات و محصولات سازمان کلید موفقیت دانسته شدهاند. از این رو استخدام کادر فروش شایسته باید به عنوان یک اولویت در نظر گرفته شود. آموزش باید بخشی از فرایند باشد و همواره منطبق با راهبردهای سازمان طراحی و اجرا شود. دستورالعملها نیز باید استاندارد شده و روشن باشند. هدف از داشتن یک کادر فروش قوی توسط روابط بهتر میان مهمان و کارکنان هتل به نحوی است که به رضایت مشتری منجر شود (آکر، ۲۰۰۸).
[۱]– Hammer
[۲]-Abbey
[۳]– Aaker
متن فوق تکه ای از این پایان نامه بود
برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:
لینک بالا اشتباه است
:: بازدید از این مطلب : 527
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0