مدلهای بازاریابی رابطهای از دیدگاه نظریهپردازان بازاریابی
مدل بازاریابی رابطهای در بخش خرده فروشی
تا به امروز برای طراحی و شکلبندی مدل بازاریابی رابطهای تلاشهای زیادی صورت گرفته است. دوایر[۱] (۱۹۹۴) مدلی پنج مرحلهای که شکلگیری روابط را نشان می دهد ارائه کرد. بیتی و همکاران[۲] (۱۹۹۶)، مراحل تکوین وشکل گیری رابطه را مورد مطالعه قرار دادند، مدلی که عرضه داشتند مراحل اصلی فرایند شکل گیری رابطه را به تصویر میکشد. (شکل ۲ – ۱۲) این مدل نشان میدهد که فرایند شکلگیری و تکوین روابط از چهار مرحله،
[۱]-Dwyer
[۲]-Beatty and et al
مدل بازاریابی رابطهای میان سازمانهای صنعتی
این مدل ریشههایش در تئوری بازاریابی رابطهای است که نشان میدهد روابط نزدیک، کمک به نگهداری و توسعه روابط بطور کل در بلند مدت مینماید. مدل، عوامل تعیین کننده رابطهای و فرهنگی روابط میان سازمانهای صنعتی را بررسی می نماید و تأثیرشان را روی نتایج رابطهای کلیدی کشف میکند.
پالماتیر[۱] و همکاران نشان می دهند که تحقیق درباره اینکه کدام ویژگی یک مبادله رابطهای، بهترین آن برای تشریح عملکرد است مخالفت کردند. بنابراین مناسب است که از ویژگیهای متعددی برای افزایش درک این بازاریابی استفاده شود. رضایت رابطهای، اعتماد و تعهد معمولاً بعنوان بهترین تخمین از استحکام و پایداری رابطهای وعامل مشخصتری از عملکرد مبادله نسبت داده میشوند هر چند رضایت رابطهای و اعتماد ۲ فاکتور با همبستگی بالا میباشند (دامپرت و کالبرت،
[۱] – Palma tier
متن فوق تکه ای از این پایان نامه بود
برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:
لینک بالا اشتباه است
:: بازدید از این مطلب : 528
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0