معیار نیکویی برازش
یک معیار کلی برای نیکویی برازش به وسیله تننهاوس و همکاران(۲۰۰۵) پیشنهاد شده است: شاخص GOF . این شاخص هر دو مدل اندازه گیری و ساختاری را مدنظر قرار می دهد و به عنوان معیاری برای پیش بینی عملکرد کلی مدل به کار می رود( آذر و همکاران، ۱۳۹۱) شاخص نیکویی برازش ([۱]GoF)، از طریق فرمول زیر محاسبه گردید.
GOF
متوسط اشتراک[۲] معادل میانگین AVE هر یک از متغیرهاست، که مقدار متوسط AVE متغیرها برابر ۵۶۷/۰ برآورد و در مدل قرار داده شد. همچنین متوسط R2 تمامی متغیرهای درونزا نیز برابر ۸۱/۰ محاسبه گردید. وتزلس و همکاران (۲۰۰۹) سه مقدار ۰۱/۰، ۲۵/۰، ۳۶/۰ را به عنوان مقادیر ضعیف، متوسط و قوی برای GOF معرفی نموده اند (وتزلس ۲۰۰۹). در مدل فوق مقدار شاخص بدست آمده ۶۷۷/۰ و تناسب قابل توجه مدل را نشان می دهد.
در جدول ۴-۹ ضریب مسیر برای روابط نشان داده شده است. شرح روابط در ادامه آورده شده است.
جدول شماره ۴-۱۰ . نتایج حاصل از مدل معادلات ساختاری
ردیف |
مسیر |
ضریب مسیر |
T |
نتیجه |
۱ |
گذشت و وفاداری کارکنان |
میزان وفاداری مشتری |
۳۳/۰ |
۱۰/۵ |
تأیید |
۲ |
نیت پاک و خوب کارکنان |
میزان وفاداری مشتری |
۳۰/۰ |
۴۰/۵ |
تأیید |
۳ |
وجدان کاری کارکنان |
میزان وفاداری مشتری |
۳۱/۰ |
۶۷/۷ |
تأیید |
۴ |
نوع دوستی کارکنان |
میزان وفاداری مشتری |
۰۶/۰ |
۸۷/۱ |
رد |
آزمون فرضیات تحقیق
فرضیه ۱: مولفه گذشت و وفاداری کارکنان بر میزان وفاداری مشتری موثر است.
فرضیه صفر: مولفه گذشت و وفاداری کارکنان بر میزان وفاداری مشتری موثر نیست.
فرضیه پژوهش: مولفه گذشت و وفاداری کارکنان بر میزان وفاداری مشتری موثر است.
بیان فرض آماری فرضیه ۱
با توجه به خروجی نرم افزار پی ال اس در جدول ۴-۹ راجع به اثرگذاری گذشت و وفاداری کارکنان بر میزان وفاداری مشتری به دلیل اینکه عدد معناداری برابر ۱۰/۵ و بیشتر از ۹۶/۱ می باشد، لذا می توان گفت فرضیه صفر پژوهش رد و فرضیه پژوهش مبنی بر اثرگذاری گذشت و وفاداری کارکنان بر میزان وفاداری مشتری تأیید می شود. ضریب این اثر ۳۳ درصد برآورد شد.
فرضیه ۲: مولفه نیت پاک و خوب کارکنان بر میزان وفاداری مشتری موثر است.
فرضیه صفر: مولفه نیت پاک و خوب کارکنان بر میزان وفاداری مشتری موثر نیست.
فرضیه پژوهش: مولفه نیت پاک و خوب کارکنان بر میزان وفاداری مشتری موثر است.
بیان فرض آماری فرضیه ۲
با توجه به خروجی نرم افزار پی ال اس در جدول ۴-۹ راجع به اثرگذاری نیت پاک و خوب کارکنان بر میزان وفاداری مشتری به دلیل اینکه عدد معناداری برابر ۴۰/۵ و بیشتر از ۹۶/۱ می باشد، لذا می توان گفت فرضیه صفر پژوهش رد و فرضیه پژوهش مبنی بر اثرگذاری نیت پاک و خوب کارکنان بر میزان وفاداری مشتری تأیید می شود. ضریب این اثر ۳۰ درصد برآورد شد.
[۱] Goodness of Fit index
[۲] Communality
متن فوق تکه ای از این پایان نامه بود
برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:
لینک بالا اشتباه است
:: بازدید از این مطلب : 452
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0