۱-۴- اهداف پژوهش
۱-۴-۱- اهدف اصلی
هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی نقش واسطهگری همدلی در رابطه بین ابعاد هوش عاطفی و ابعاد هوش اخلاقی با ابعاد کیفیت زندگی است. در این راستا به اهداف زیر پرداخته میشود:
۱-بررسی اثر مستقیم ابعاد هوش عاطفی بر ابعاد کیفیت زندگی
۲- بررسی اثر مستقیم ابعاد هوش اخلاقی بر کیفیت زندگی
۳- بررسی اثر مستقیم ابعاد هوش عاطفی بر همدلی
۴- بررسی اثر مستقیم ابعاد هوش اخلاقی و بر همدلی
۵- بررسی اثر همدلی بر ابعاد کیفیت زندگی، با کنترل ابعاد هوش عاطفی و ابعاد هوش اخلاقی
۱-۵- پرسشهای پژوهش
۱-۵-۱- سوالات اصلی
- آیا ابعاد هوش عاطفی، ابعاد کیفیت زندگی را به نحو معنادار در دانشجویان پیشبینی میکنند؟
- آیا ابعاد هوش اخلاقی (درستکاری، مسئولیتپذیری، بخشش، دلسوزی)، ابعاد کیفیت زندگی را به نحو معنادار در دانشجویان پیشبینی میکنند؟
- آیا ابعاد هوش عاطفی، همدلی را به نحو معنادار در دانشجویان پیشبینی میکنند؟
- آیا ابعاد هوش اخلاقی (درستکاری، مسئولیتپذیری، بخشش، دلسوزی)، همدلی را به نحو معنادار در دانشجویان پیشبینی میکنند؟
- آیا همدلی با کنترل هوش عاطفی و هوش اخلاقی، ابعاد کیفیت زندگی را به نحو معنادار در دانشجویان پیشبینی میکند؟
- آیا همدلی، نقش میانجیگری را در رابطه بین ابعاد هوش اخلاقی و ابعاد هوش عاطفی با ابعاد کیفیت زندگی ایفا میکند؟