۱-۶- فرضیههای پژوهش
پژوهش حاضر که به منظور فراهم ساختن شواهدی از رابطه میان راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و باورهای انگیزشی با پیشرفت تحصیلی انجام گرفته است بر مبنای فرضیههای ذیل است.
۱-۶-۱- فرضیه کلی: بین راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و باورهای انگیزشی با پیشرفت تحصیلی دختر و پسر سوم دبیرستان رابطه وجود دارد.
۱-۶-۲- فرضیههای جزئی
۱- بین راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و پیشرفت تحصیلی رابطه مثبت وجود دارد.
۲- بین باورهای انگیزشی و پیشرفت تحصیلی رابطه مثبت وجود دارد.
۳- بین راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و پیشرفت تحصیلی در دانشآموزان دختر سوم دبیرستان رابطه مثبت وجود دارد.
۴- بین باورهای انگیزشی و پیشرفت تحصیلی در دانشآموزان دختر سوم دبیرستان رابطه مثبت وجود دارد.
۵- بین راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و پیشرفت تحصیلی در دانشآموزان پسر سوم دبیرستان رابطه مثبت وجود دارد.
۶- بین باورهای انگیزشی و پیشرفت تحصیلی در دانشآموزان پسر سوم دبیرستان رابطه مثبت وجود دارد.