عنوان کامل پایان نامه :بررسی نظرات متخصصان تربیتی ، کارشناسان آموزشی و معلمان پیش دبستانی درباره ی آموزش زبان انگلیسی و عربی در دوره ی پیش دبستانی
روايات اين باب به دو قسمت تقسيم مي شوند:
۱٫رواياتي كه به ما دستور مي دهند قبل از ۷ سالگي شكل ظاهري نماز را به فرزندانمان بياموزيم.
- رواياتي كه به ما دستور مي دهند از ۷ سالگي فرزندانمان را به خواندن نماز امر كنيم.
در اينجا بايد دو امر مورد بررسي قرار گيرد:
- منظور از آموزش قرآن چيست؟ در جواب دو احتمال وجود دارد: آموزش حفظ قرآن و آموزش روخواني قرآن كه با توجه به برخي از روايات و شيوة متداول زمان ائمه ـ عليهم السّلام ـ آموزش حفظ و قرآن وجيه تر به نظر مي آيد.
- روايات سن خاصي را براي آموزش قرآن مشخص نكرده اند؛ بنابراين بايد بر همان محدودة سني آموزش به طور كلي (۱۴ ـ ۷) حمل كرد و هفت ساله دوم را سن آموزش قرآن دانست.
همان گونه که ديديم، اولاً آموزش قرآن، نماز و آموزه هاي ديني از نظر تربيت اسلامي قبل از سن آموزشگاهي (۶ – ۷ سالگي) شروع مي شود. ثانياً آموزش و تربيت مي بايست ضمن برنامه اي دقيق و بر اساس سن رشدي کودک انجام شود. برنامه اي که در آن استعدادها و توانايي سنين کودکي در نظر گرفته شده است. از اين رو مفهوم روايات ياد شده اين نيست كه فرزند را تا هفت سالگي رها كنيم و كاري به آموزش و تربيت ديني او نداشته باشيم، بلكه در هفت ساله اول عمر، آموزش و پرورش ديني به شکل مدرسه اي که جنبة تحميلي و آموزشگاهي دارند، نمي باشد.
سوالات یا اهداف پایان نامه :
الف . متخصصان تربیتی ، کارشناسان آموزشی و مربیان پیش از دبستان ، آموزش زبان خارجی را در دوره ی پیش از دبستان ضروری می دانند یا خیر ؟
ب . متخصصان تربیتی ، کارشناسان آموزشی و مربیان پیش از دبستان ، چه سنّی را برای آغاز آموزش زبان خارجی مناسب می دانند ؟
ج . متخصصان تربیتی ، کارشناسان آموزشی و مربیان پیش از دبستان ، چه روش های تدریسی را برای آموزش در این دوره پیشنهاد می کنند ؟
د . ضرورت آموزش زبان عربی ، سن مناسب برای آغاز این آموزش و روش مناسب برای این آموزش از دیدگاه آیات و روایات دینی چگونه است ؟
برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:
لینک بالا اشتباه است
:: بازدید از این مطلب : 452
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0