تعریف نظری نرخ سود و کارمزد ارائه خدمات بانکی(قیمت):
قیمت، مبلغی است که مشتری حاضر است برای بدست آوردن یک محصول دارای ارزش پرداخت نماید. معمولاً بر مبنای مفاهیم پولی در نظر گرفته می شود، اما می تواند با هر چیز ارزشمند دیگری نیز معاوضه شود. در عملیات بانکی قیمت به صورت های زیر تجلی پیدا میکند.
- نرخ های بهره: بانکها تسهیلات اعتباری مختلفی را به مشتریان ارائه می دهند . هر یک از این تسهیلات اعتباری مانند مضاربه، جعاله، فروش اقساطی و …… از یک نرخ بهره برخوردارند. این نرخ بهره تعیین کننده کارمزد استفاده از تسهیلات اعتباری توسط مشتری است.
- هزینه انجام عملیات ( کارمزد ): بانکها خدمات مختلفی را از قبیل دریافت حوالجات، وصول چکهای بانکی و ….. انجام می دهند و بابت انجام این کارها مبلغی را تحت عنوان کارمزد از مشتری دریافت میکنند.
بعلاوه، در بیشتر موقعیتها، مشتریان برای دریافت و خرید خدمات، مجموعهای از هزینههای غیرمالی را نیز متحمل می شوند، مانند زمان تلف شده و سختیهای مرتبط با جستجو، خرید و استفاده از خدمات. مشارکت مشتریان در تولید خدمت ( بویژه در خدماتی که به شکل خود خدمتی است نظیر دستگاههای خود پرداز) باعث می شود که تلاشهای فکری و جسمی به مشتریان تحمیل شود و مشتریان در معرض تجربیات ناخواسته حسی نظیر سر و صدا، گرما و رایحههای ناخوشایند قرار گیرند. خدمات مهمتر ممکن است هزینههای روانی به همراه داشته باشند نظیر نگرانی و اضطراب
۱-۶-۱-۳) تعریف مفهومی ارائه تبلیغات(ترفیع):
مفهوم ترفیع، به ترکیب و انواع روابط شخصی و غیرشخصیای اشاره دارد که سازمان در طول یک دوره خاص به اجرا میگذارد. آمیخته ترفیعی خود شامل پنج عنصر تبلیغات، ترویج فروش، روابط عمومی، بازاریابی مستقیم و فروش شخصی است.
- آگهی: ارائه غیرشخصی محصولات و خدمات و ایدهها بوسیله مسئول شناخته شده.
- پیشبرد فروش: محرکهای کوتاه مدت برای تشویق فروش یا خرید محصول و خدمات
- روابط عمومی: ایجاد تقاضا با ارائه اخبار شایان توجه در رسانهها بدون پرداخت هزینه
- فروش شخصی: ارائه اطلاعات به طور حضوری به خریداران بالقوه برای فروش محصولات
- بازاریابی مستقیم: از ابزارهای مستقیم ارتباط با مشتری استفاده میکند، این کار می تواند از طریق پست مستقیم، بازاریابی آنلاین، کاتالوگها، بازاریابی از راه دور و تبلیغات با پاسخ مستقیم انجام شود.(نظری، ۱۳۸۹).
۱-۶-۱-۴ )تعریف مفهومی تنوع و به روز بودن خدمات بانکی(کیفیت یا محصول):
محصول شی فیزیکی یا غیر فیزیکی است که به فروش می رسد و دارای یک سری ویژگیهای قابل لمس می باشد
سوالات یا اهداف پایان نامه :
سنجش رابطه عوامل آمیخته بازاریابی با جذب مشتریان بانکی
۱-۴-۲ )اهداف کاربردی
سنجش رابطه بین مکان و توسعه شعب با میزان جذب مشتریان
سنجش رابطه بین نرخ سود و کارمزد ارائه خدمات بانکی در جذب مشتریان
سنجش رابطه بین تنوع و به روز بودن خدمات بانکی در بانک با جذب مشتریان
سنجش رابطه بین تبلیغات بانکی با جذب مشتریان
سنجش رابطه تاثیر نرخ سود و کارمزد ارائه خدمات بانکی بر جذب مشتریان
سنجش رابطه داراییهای فیزیکی ملموس بر جذب مشتریان
سنجش رابطه تاثیر رویه ارائه خدمات بر جذب مشتریان
برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:
لینک بالا اشتباه است
:: بازدید از این مطلب : 327
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0