۴-۱-۶-۱- بازداری پاسخ
به اعتقاد بارکلی (۱۹۹۷) بازداری پاسخ، فرایندی عصب – روانشناختی است که به کودکان کمک می کند تا پاسخ درنگیده بدهند.
۵-۱-۶-۱- سازماندهی و برنامه ریزی
سازماندهی و برنامه ریزی، توانایی تدوین نقشه راه برای رسیدن به هدف یا تکمیل تکلیف است (علیزاده، ۱۳۸۵). همچنین، لزاکو[۱] همکاران (۲۰۰۴) برنامه ریزی و سازماندهی را به عنوان«توانایی شناسایی و سازمان دادن مراحل و عناصر مورد نیاز برای انجام یک قصد یا رسیدن به یک هدف» تعریف می نمایند.
۶-۱-۶-۱- کودکان عادی
کودک عادی کودکی است که اختلال یا ناتوانی خاصی در او گزارش نشده است.
۲-۶-۱- تعریف عملیاتی
۱-۲-۶-۱- کودکان با لکنت
در این پژوهش، منظور از کودکان دارای لکنت، آزمودنی هایی هستند که به مرکز گفتار درمانی و آموزش و پرورش و مراکز خصوصی …. مراجعه نموده و به صورت روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند.
۲-۲-۶-۱- حافظه کاری
منظور از حافظه کاری در پژوهش حاضر، میزان نمراتی است که آزمودنی ها از خرده آزمون حافظه عددی معکوس وکسلر به دست آورده اند.
۳-۲-۶-۱- بازداری پاسخ
منظور از بازداری پاسخ در پژوهش حاضر، میزان نمراتی است که آزمودنی ها از خرده آزمون تنظیم تصاویر وکسلر به دست آورده اند.
۴-۲-۶-۱- سازماندهی و برنامه ریزی
منظور از سازماندهی و برنامه ریزی در پژوهش حاضر، میزان نمراتی است که آزمودنی ها از آزمون آندره ری به دست آورده اند.
[۱]– Lezak