جامعه مورد پژوهش
در این تحقیق جامعه موردتحقیق تمام مراکز پیش دبستان(۱۰ مرکز) شهرستان فراشبند را شامل می شود.
نمونه و روش نمونه گیری
از تمام مراکز به صورت تصادفی دو مرکز برای نمونه انتخاب می شود واز هر مرکز ۳۰کودک انتخاب می شود.
ابزار اندازه گیری یا روش های عملی جمع آوری داده ها:
پرسش نامه فرم A خلاقیت تورنس
روش اجرای پژوهش
در این پژوهش، روش نیمه آزمایشی میباشد .تمام مراکز پیش دبستانی شهرستان فراشبند را به عنوان جامعه انتخاب کرده و از بین این مراکز دو مرکز را به صورت تصادفی به عنوان نمونه انتخاب می کنیم و از این دو مرکز ۳۰ دانش آموز را انتخاب کرده و یک گروه را به عنوان گروه آزمایش و گروه دیگر را به عنوان گروه کنترل انتخاب می کنیم و سپس نحوه اجرای کار با آزمون فرم A خلاقیت تورنس را برای هر دو گروه توضیح داده و بعد از هر دو گروه پیش آزمون می گیریم و بعد از این کار به مدت ۱۴جلسه بازی های مورد نظر را با گروه آزمایش اجرا کرده و بعد از اتمام اجرای بازی ها از هر دو گروه پس آزمون می گیریم. بازیهای آموزشی گروه سنی ۶-۴ سال بر اساس اهداف آموزشی انتخاب و به کودکان هر گروه آموزشی، آموزش داده و اجرا میشوند. گروه ۵-۴ سال (۱۵نفر) و گروه ۶-۵ سال (۱۵نفر) برای هر گروه ۱۴ بازی در ۱۴ جلسه درنظر گرفته میشود و جلسهی ابتدایی برای معرفی و جلسه نهایی نیز برای تمرین و اصلاح اجرا صورت میگیرد.
روش تحلیل یافته ها
دراین تحقیق ازآمارتوصیفی برای تجزیه و تحلیل داده ها و تحلیل کواریانس برای تجزیه و تحلیل استنباطی داده ها و تعیین معنا داری بین پیش آزمون و پس آزمون برای هر دو گروه استفاده می شود.
لینک بالا اشتباه است
:: بازدید از این مطلب : 369
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0