واکنش بیش از حد و واکنش کمتر از حد
همه روزه جریان قدرتمند و مداومی از اطلاعات بسیار زیاد به بازار وجود دارد. اگر بازار کارا باشد، به محض دریافت این اطلاعات قیمت اوراق بهادار باید واکنش نشان دهد و تعدیل شود. واکنش معمولاً نمیتواند آنی باشد. ولی فاصله بین دریافت اطلاعات و واکنش قیمتها باید با روشها و تکنیکهای در دسترس جهت دریافت و پردازش اطلاعات، متناسب باشد. همچنین، واکنش آغازین بازار نسبت به دریافت اطلاعات جدید باید به طور دقیق صورت گیرد و احتیاج به تصحیح بعدی قیمتها نباشد. واکنش قیمتهای بازار نیز باید به دور از تعصب باشد. برخی از بازارهای سرمایه از کارایی لازم برخوردار نیستند. در این بازارها اولاً اطلاعات به وفور و به سرعت در بازار پخش نمیشوند. ثانیاً قیمت اوراق بهادار نسبت به اطلاعات جدید بیتفاوت است و یا ممکن است عکسالعمل قیمت اوراق بهادار نسبت به اطلاعات جدید بیشتر از حد مورد انتظار باشد. برخی اوقات ممکن است بازار واکنش کمتری نسبت به یک یا چند رویداد نشان دهد. در اینگونه بازارها، تحلیلگران قوی وجود ندارند که اطلاعات را دریافت و درست ارزیابی کنند و تصمیم بگیرند. بنابراین، قیمت به درستی تعیین نمیشود. از این رو کسی احساس امنیت نمیکند؛ زیرا وی اطمینان ندارد، قیمتی را که برای یک ورقه بهادار دریافت یا پرداخت میکند عادلانه است ] نیکبخت۱۳۸۴ [.
۲-۶) پیشینه پژوهش
۲-۶-۱) پژوهشهای خارجی
تعدادی از پژوهشهای خارجی که تا حدودی مرتبط با موضوع این پژوهش است، به صورت ذیل است:
احمد و دوئلمن[۱] (۲۰۱۳) با بررسی ۱۴۶۴۱ سال-شرکت در بین سالهای ۲۰۰۹-۱۹۹۳ پیشبینی کردند که مدیران با اعتماد بیش از حد (خوشبین)، تمایل به تأخیر در شناسایی زیان داشته و به طور کلی، در حسابداری محافظهکاری شرطی کمتری دارند. آنها همچنین به بررسی این موضوع پرداختند که آیا مکانیزمهای کنترلی خارجی منجر به کاهش تأثیر منفی اعتماد بیش از حد مدیریتی بر میزان محافظهکاری در گزارشگری مالی میشود یا خیر؟ آنها به منظور سنجش محافظهکاری در حسابداری هم از
[۱]Ahmed & Duellman
متن فوق بخش هایی از این پایان نامه بود
برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید: