- مدیریت زنجیرهتامین: مدیریت زنجیره تأمین به عنوان مجموعهای از رویکردها و تلاشهایی به شمار میرود که از تولیدکنندگان، عرضهکنندگان و توزیعکنندگان حمایت نموده و زنجیره ارزش را به گونهای هماهنگ مینمایند که محصولات در مقادیر مناسب، زمان مناسب و مکان مناسب تولید و توزیع گردیده تا در نتیجه رضایت مشتری حاصل گردد]۴۷[.
- تامینکننده: به سازمانی اطلاق میشود که کالای مورد نیاز سازمان دیگر را به مقدار مناسب، در زمان مناسب و تحت شرایط مورد نیاز فراهم سازد]۶۱[.
- ارزیابیتامینکننده: عبارت است از مجموعه اقداماتی که توسط مدیران و عوامل خرید در راستای اهداف استراتژیک سازمان از جمله کاهش هزینهها، تامین نیازهای مشتری، و افزایش رضایت مشتری به منظور شناسایی تامین کننده صورت میگیرد]۶۱[.
- انتخاب تامینکننده: فرایند یافتن تامینکننده یا تامینکنندگان مناسب که بیشترین میزان انطباق را با شاخصهای مورد نظر سازمان داشته باشند]۶۱[.
- تصمیمگیری چند شاخصه: شاخهای از علم تصمیمگیری میباشد که شامل مجموعهای از روشها است که هدف آن انتخاب گزینه برتر از بین چندین گزینه با در نظر گرفتن شاخصهای مطلوب
میباشد]۱۱[.
سوالات یا اهداف پایان نامه :
اهداف فرعی
- تعیین وزن هر یک از شاخصها و زیر شاخصها در فرایند انتخاب تامین کننده
- تعیین ویژگیها، مزیتها و معایب تامینکنندگان
- کمک به شرکت جهت افزایش کارایی با انتخاب بهترین تامینکننده
.بررسی و مطالعه روشها و مدلهای تصمیمگیری چند شاخصه و انتخاب روش یا ترکیب روشهای مناسب
برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:
لینک بالا اشتباه است
:: بازدید از این مطلب : 449
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0