هر تحقیق و پژوهشی با یک مساله آغاز میگردد. مساله تحقیق موجب ایجاد سوالهایی در ذهن محقق گردیده و به ارائه فرضیه منجر میشود. بنابراین وظیفه اصلی و اساسی هر محقق، بررسی و پژوهش برای تأیید یا رد فرضیههاست. برای پاسخگویی به سؤالات پژوهش ونتیجهگیری در خصوص دادههای جمعآوری شده در مورد تحقیق، ورودی اساس و پایه محقق میباشد و در نهایت محقق بایستی با توجه به دادههای گردآوری شده در خصوص رد یا تأیید فرضیهها و پاسخگویی به سؤالات بعدی اقدام نماید. اما همان گونه که آشکار و محرز میباشد. دادهها، اطلاعات خام و غیرقابل اتکایی هستند که جهت تبدیل شدن به اطلاعات قابل استفاده بایستی تحلیل گردند تا بتوان بر اساس اطلاعات بدست آمده اقدام به تصمیمگیری نمود. لذا در این فصل به بررسی چگونگی گردآوری دادهها، تحلیل آنها جهت استفاده از دادههای خام در راستای سؤالات تحقیق پرداخته میشود. همچنین در این فصل، تعریف و تفصیل مفاهیم اساسی همچون (جامعه آماری، نمونهگیری و چگونگی پاسخگویی به سؤالات) ارائه گردیده و مفاهیم اساسی فوق برای تحقیق حاضر بررسی میگردد.
محقق پس از تهیه و تنظیم موضوع تحقیق باید در فکر انتخاب روش تحقیق باشد. هدف از انتخاب روش تحقیق، این است که مشخص شود برای بررسی موضوعی خاص چه روش تحقیقی لازم است و محقق چه روش یا شیوهای را اتخاذ کند تا او هرچه دقیقتر و سریعتر به پرسش یا پرسشهای مورد نظر دست یابد. تحقیق توصیفی شامل مجموعه روشهایی است که هدف آنها توصیف کردن شرایط یا پدیدههای مورد بررسی است(سرمد و همکاران،۱۳۸۳).با توجه به این که تحقیق حاضر، به جمعآوری اطلاعات برای پاسخ به سوالهای مربوط به وضعیت فعلی میپردازد، لذا روش تحقیق به کار رفته در این طرح، توصیفی – پیمایشی می باشد.
جامه آماری این پژوهش را کلیه مشتریان خدمات الکترونیکی بانک رفاه که میتوانستند در این نظرسنجی مشارکت داشته باشند، تشکیل دادهاند.
از آنجائیکه اندازه جامعه آماری کم وبیش بزرگ بوده، اندازه دقیق جامعه دردسترس پژوهشگران قرار نداشت. در بررسی موردی حاضر دادههای لازم جهت تجزیه و تحلیل، از طریق نمونهگیری هدفمند از نوع قضاوتی بدست آورده شد. چرا که تنها با این شیوه از نمونهگیری میباشد که میتوان اطلاعات لازم را از افراد خاصی که دارای دانش مربوطه هستند و میتوانند اطلاعات مورد نظر را ارائه دهند، گرد آوری نمود. لازم به ذکر است که در تحقیق حاضر تعداد افراد نمونه ۱۰نفر میباشند.)اصغرپور،۱۳۸۵)
در این پژوهش دادهها با استفاده از پرسشنامه مقایسات زوجی و مصاحبه از خبرگان و متخصصین امر گردآوری شده است. لازم به ذکر است که استفاده از روشهای مصاحبه و مشاهده فقط برای تکمیل پرسشنامهها بوده است. دادههای ثانویه نیز از دادهها و اطلاعات موجود دراینترنت، کتب، مجلات، سمینارها و ارگانهای مرتبط با موضوع پژوهش، جمعآوری شده است.
سوالات یا اهداف پایان نامه :
اهداف این پژوهش را میتوان در دو بعد اصلی و فرعی درقالب موارد ذیل دستهبندی نمود:
هدف اصلی:
- شناسایی و اولویت بندی عوامل مؤّثر بر رضایتمندی مشتریان از خدمات الکترونیکی شعب بانک رفاه شهرستان بوشهر
اهداف فرعی:
- تعیین عوامل مؤّثر بر رضایتمندی مشتریان از خدمات الکترونیکی شعب بانک رفاه شهرستان بوشهر
- سنجش میزان اهمیت هر یک از عوامل مؤّثر بر رضایتمندی مشتریان از خدمات الکترونیکی شعب بانک رفاه شهرستان بوشهر
- اولویتبندی عوامل مؤثر بر رضایتمندی مشتریان از خدمات الکترونیکی شعب بانک رفاه شهرستان بوشهر
برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:
لینک بالا اشتباه است
:: بازدید از این مطلب : 684
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0