مزایای بانکداری الکترونیکی
مزایای بانکداری الکترونیک را می توان از دو جنبه مشتریان و موسسات مالی مورد توجه قرار داد. از دید مشتریان می توان به صرفه جویی در هزینهها، صرفه جویی در زمان و دسترسی به کانالهای متعدد برای انجام عملیات بانکی نام برد. از دید موسسات مالی می توان به ویژگی های چون ایجاد و افزایش شهرت بانکها در ارائه نوآوری، حفظ مشتریان علیرغم تغییرات مکانی بانکها، ایجاد فرصت برای جست و جوی مشتریان جدید در بازارهای هدف، گسترش محدوده جغرافیای فعالیت و برقراری شرایط رقابت کامل را نام برد (باروتی اردستانی، ۱۳۸۵).
براساس تحقیقات مؤسسه Data Monitor مهمترین مزایای بانکداری الکترونیک آنها عبارتند از: تمرکز بر کانالهای توزیع جدید، ارائه خدمات اصلاح شده به مشتریان و استفاده از راهبردهای تجارت الکترونیک. التبه مزایای بانکدای الکترونیک از دیدگاههای کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت نیز قابل بررسی است. رقابت یکسان، نگهدای و جذب مشتری از جمله مزایای بانکداری الکترونیک در کوتاه مدت(کمتر از یک سال) هستند. در میان مدت(کمتر از ۱۸ ماه) مزایای بانکداری الکترونیک عبارتند از: یکپارچه سازی کانالهای مختلف، مدیریت اطلاعات، گستردگی طیف مشتریان، هدایت مشتریان به سوی کانالهای مناسب با ویژگیهای مطلوب و کاهش هزینه ها (حسنی،۱۳۸۶).
کاهش هزینه پردازش معاملات، ارائه خدمات به مشتریان بازار هدف و ایجاد درآمد نیز از جمله مزایای بلندمدت بانکداری الکترونیکی هستند. ما دو دلیل اساسی برای توسعه و گسترش بحث های بانکداری الکترونیکی و اینترنتی داریم، یکی صرفه جوییهای زیاد که از طریق بانکداری اینترنتی میشود و دوم اینکه بانکها از این طریق تعداد شعب خود را کاهش دهند و نیز تعداد زیادی از نیروهای ستادی خود را از طریق ارائه خدمات مکانیزه کاهش می دهند (سقطچی و سیدجوادین، ۱۳۸۵).
۲-۳-۵- ریسک در بانکداری الکترونیکی
بانکداری الکترونیکی ویژگیهای منحصر به فردی دارد که ممکن است تهدیداتی را که شامل شکل این نوع بانکداری و سطحی از مخاطرات که مرتبط با خدمات سنتی مالی، راهبردهای ویژه، عملیاتی، قانونی، و مخاطرات اعتباری می باشد. را افزایش می دهد.
این ویژگی های منحصر به فرد بانکداری الکترونیکی شامل موارد زیر می باشد:
– تغییر انتظارات مشتریان
– افزایش پدیداری شبکه های اینترنتی در دسترس عمو
سوالات یا اهداف پایان نامه :
اهداف تحقیق:
اهداف پژوهش، شامل اهداف اصلی و فرعی به شرح زیر میباشند:
هدف اصلی:
- شناسایی عوامل موثر بر بکارگیری فناوری همراه بانک از سوی مشتریان بانک
اهداف فرعی:
- کمک به بانکها ، برای افزایش سطح کیفیت خدمات و جلب بیشتر رضایت مشتریان
- بررسی تأثیر کیفیت خدمات و کیفیت اطلاعات در بالا بردن رضایت مشتریان
- بررسی تأثیر بهینه و سادگی استفاده از خدمات موبایل از سوی مشتریان در بالا بردن رضایت آنها
برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:
لینک بالا اشتباه است
:: بازدید از این مطلب : 641
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0