عنوان کامل پایان نامه : تاثیر طرح پروژه علمی بر عملکرد دانش آموزان کلاس پنجم شهر تهران در مهارتهای فرایندی درس علوم
۱-۶-۶- مهارت استنباط کردن :
هرگونه توضيح منطقي براي آنچه مشاهده شده يك استنباط ناميده ميشود.در استنباط چيزي را كه به طور مستقيم مشاهده كردهايم با دانستههاي قبلي خود در اين باره پيوند ميزنيم . در علم، بسیار اتفاق می افتد که استنباطهای ما در باره اشیاء و طرز رفتار آانها ، در نتیجه انجام دادن مشاهدات جدید، بازسازی ، تعدیل و حتی رد می شوند(شهرتاش،۱۳۸۷).
۱-۶-۷- مهارت طراحی تحقیق :
تحقيق را ميتوان طراحي يك موقعيت برنامهريزي شده توصيف كرد و هدف از آن نيز به دست آوردن اطلاعاتي است كه فرضيه را تأييد يا رد ميكند. در گام نخست طراحي تحقيق بايد مسئله را به صورت يك پرسش قابل تحقيق در آوريم. طراحی شامل مراحلی است که در فاصله ی مطرح کردن یک مسئله و یافتن پاسخ آن طی می شود. (شهرتاش،۱۳۸۷).
۱-۶-۸- مهارت برقراری ارتباط :
برقراری ارتباط در علوم،مستلزم استفاده از قراردادهای گوناگونی در ارائه است که به سازماندهی اطلاعات و انتقال آن به شکل موثر کمک می کند.در این امر،تصاویر گرافیکی،نمودارها،جدول ها،نمادها و امثال این ها به کار می آیند و باید برای هر نوع خاصی از اطلاعات،گزینش به عمل آورد(شهرتاش،۱۳۸۷).
سوالات یا اهداف پایان نامه :
- بررسی تاثیر طرح پروژه علمی بر مهارتهای فرایندی
- بررسی تاثیر پروژه علمی بر مهارت نتیجه گیری و تفسیر داده ها
- بررسی تاثیر پروژه علمی بر مهارت پیش بینی
- بررسی تاثیر پروژه علمی بر مهارت فرضیه سازی
- بررسی تاثیر پروژه علمی بر مهارت استنباط کردن
برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:
لینک بالا اشتباه است
:: بازدید از این مطلب : 486
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0